divendres, 8 d’agost del 2008

Escòcia - Jornada 08

CLACHTOLL - ULLAPOOL - BADCAUL (116km en 7h)

Dia curiós avui... a les 08:08:08 del 08/08/08 sortim de la tenda per anar a esmorzar les quatre coses que tenim a la zona de lavabos on hi ha la màquina de cafès. No és el lloc més confortable però hi ha lloc per seure! Però pitjor és el cafè, que es fa en 3 segons, literalment! Un raig de color marró i llestos... ecsssss

Evidentment el poble de Clachtoll és inexistent, almenys no l'hem vist. Possiblement siguin 4 cases, com la majoria de pobles de la zona. La costa oest de les Highlands està realment desolada, els pobles són molt petits i no tenen botigues, com a molt alguna botiga petita amb una mica de tot i poc de res. Per tant, hem de pedalar més del què pensavem abans d'omplir l'estómac.

Arribem a Lochinver on comprem menjar, gas pel fogonet i algunes postals per enviar.

Després d'esmorzar prosseguim, que portem més d'una hora a Lochinver i encara ens falta moltíssim per fer. Ens hem entretingut força parlant amb una parella d'holandesos que també van en bici, però tenen 4 setmanes de vacances.

S'escau que al poble se celebren els "games" de les Highlands, amb proves d'estirada de corda, també empenyen troncs,... I es reuneix molta gent d'arreu per veure els jocs, hi ha gaites i molt ambient.

Vistes del Loch Bad a Ghaill. Quan parem per fer la foto, s'atura un vehicle alemany i en surt un home i el seu fill. Ens donen conversa i ànims, així com ens conviden a menjar unes galetes que porten al cotxe. Aquest petit detall que tenen cap a nosaltres m'omple d'alegria! És una d'aquelles coses que poden semblar insignificants però que és més del què es pot esperar d'algú que trobes a un mirador. Ja us dic jo que a casa nostra això no es veu. Encara hem d'aprendre molt!

Més vistes sobre el Loch Bad A Ghaill. El dia és gris, ben diferent d'ahir, però no sembla que hagi de ploure. Ens dirigim fins a Ullapool a dinar.

Pues va a ser que si... com mola!

Ullapool. Per fi arribem al port i busquem on dinar...

I avui toca.... FISH & CHIPS! Hem triat un lloc recomanat per la guia com un dels millors "locales grasientos": Chippy es diu. Ni que ho diguis, l'arrebossat del peix és gruixut i oliós a tope! però està boníssim! L'Arturo que es queda amb gana encara endrapa una hamburguesa! Quin paio.

El pròxim càmping en el camí està a 50km i són les 16h, per tant avui acabarem tard, pagarem car haver-nos encantat a Lochinver.

De camí ens aturem a les gorges de Corrieshalloch, on hi ha les cascades de Measach, amb uns 45m d'alçada. Són espectaculars i des del pont penjant es pot observar el salt.

Collons quina alçada!

Cascades de Measach.

Pujant el port, veiem la vall que deixem enrera, per on ja hem passat. Al fons hi ha el llac on hi ha Ullapool.

Arribant a la part alta del port el dia comença a arreglar-se. Des del coll, que està plagat de mosquits, ve una baixada de més de 13km, quasi sense pedalar!! Al·lucinant.

Estem arribant a Badacul, deixant un hostel enrera. Ens n'arrepentirem?

Aturada obligatòria al mig de la carretera, que el Llorenç ha caigut i se li ha trencat una peça que subjecta l'alforja al portabultos.

I ja som al càmping de Badcaul. Són les 21h i hem fet més de 100km. Hi ha milers de mosquits i ens veiem obligats a preparar el sopar als lavabos. Hem començat el matí esmorzant-hi i hi acabem el dia sopant! Quina dinàmica!

Almenys estem sols al càmping i ho podem ocupar tot sabent que ningú vindrà a fer les necessitats! jeje...

L'arribada ha sigut impactant, quan ha sortit el propietari del càmping a fora de la seva caravana i portava una reixa d'aquelles verdes al cap! Quan m'han començat a invadir els mosquits quasi m'agafa un atac d'histèria!

A les 23h ens posem a dormir, sembla que no hi ha mosquits dins la tenda, a veure si passem bona nit!