divendres, 18 de juliol del 2008

Lluna plena

Per fi torna a ser divendres i, com sempre, marxo pitant cap a la Pobla que tinc un cap de setmana força entretingudet i mogut. A més, demà al matí toca matinar que anem a fer el tram que falta de la ruta dels Cavalls del Vent, aquest cop a peu. No vull anar a dormir tard, però tinc ganes de passar a saludar els amics per la pista on es juga el torneig d'estiu.

La idea inicial era aquesta, anar al futbol sala, però després de sopar canvio de plans i m'instal·lo a la terrassa prenent la fresca, tranquil·lament, sense soroll, sense gent, sense cotxes... màxima quietud! El cel està ben fosc, són poques les estrelles que gosen treure el cap a través dels núbols, i la tímida lluna també resta amagada darrera les muntanyes. Sens dubte, aquest és un dels millors moments de tota la setmana, no necessito res més en aquest moment! Tinc la tranquil·litat que necessito, la pau m'absorveix, noto la frescor que no he tingut en tota la setmana i la meva ment resta en blanc, aïllada de tots els pensaments!

Lentament, tota la foscor que tenia el cel va desapareixent lentament i els núbols deixen pas als primers estels i amb el pas dels minuts els núbols més propers a les muntanyes de sobre el Catllaràs comencen a guanyar il·luminació... la lluna comença a sortir, es comença a insinuar riallera darrera les muntanyes, s'inicia amb un color taronjós, molt especial, i va derivant cap a un blanc molt lluminós que converteix el moment encara en més encisador, més tranquil, més pausat, més relaxant. Aprofito per fer-li unes fotos amb la càmara però és impossible inmortalitzar aquest moment en una imatge. No obstant, aquesta imatge queda a la meva ment, la meva retina guardarà aquesta la lluna plena sobre les meves muntanyes preferides, en un moment màgic. Inmillorable! Com ja ho ha fet abans, en molts altres moments, perquè la lluna plena em recorda molts i grans moments.

Me'n vaig a dormir absolutament feliç, donant certesa a la dita, que cal valorar les petites coses i aquest conjunt de factors que he descrit i que per molts pot semblar absurd, per mi és una d'aquestes petites coses que té molt de valor.

Bona nit i bona lluna!