dilluns, 30 de juny del 2008

Ha arribat la Mairi

Avui a la tarda, ha arribat la Mairi, una noia que vem conèixer en la nostra primera aventura cicloturística per Europa, a Estonia l'estiu passat. Allà ens van acollir fantàsticament, tan ella com la resta de gent que vem conèixer pel camí. D'alguna manera, em sento que els hi dec una mica i vull que se senti ben acollida a Catalunya, com ens vem sentir nosaltres quan vem ser allà.

Ha arribat a l'aeroport del prat a les 16h i el Ferran l'ha anat a recollir. Aquesta setmana s'estarà al meu pis de Barcelona, ja que el Ferran i la meva cosina se'n van tota la setmana a fer una ruta per la muntanya, a la Cerdanya. Per desgràcia aquesta setmana ja no tinc vacances i durant el dia haurà de fer turísme sola, però a les tardes tinc pensat d'acompanyar-la per la ciutat a visitar alguns punts d'interès.

Tan bon punt han arribat a Barcelona, han anat al pis del Ferran i la Núria a dinar alguna cosa i cap al centre a fer una volta. A les 19h, quan he sortit de la feina me n'he anat cap a les Rambles, on els he trobat, quina alegria tornar-la a veure! Fent una volta pel gòtic, hem arribant a l'església del Pi, i hem pres un granitzat a una cafeteria del carrer Petritxol.

Hem continuat passejant tranquilament fins a la llibreria Altaïr, on la Núria volia comprar algun mapa de la Cerdanya per planificar la ruta (així m'agrada, a última hora, com els bons!). Es feia tard i ells encara havien d'agafar el cotxe cap a Guardiola, ens hem despedit i nosaltres hem agafat els FGC per anar al meu pis. Quin muntatge que he hagut de fer! He organitzat una mica l'habitació per posar un matalàs extra al terra, serà el meu llit durant una setmana! a veure si aconsegueixo descansar: una habitació de 2 x 3 metres i 2 llits i una taula, quin puzle!

He fet un bon plat de pa amb tomàquet, perquè sàpigui lo què és bo i hem sopat amb els del meu pis. Entre tots i, amb un mapa davant, li hem explicat quins són els punts més interessants que pot visitar a Barcelona, així com la possibilitat d'anar a visitar la ciutat de Girona o el monestir de Montserrat, punts de fàcil accés amb tren.

S'ha acabat fent tard, i a la 1 de la nit ens posem a dormir, amb totes les finestres obertes, que fot una calor irresisitble! No es pot viure a Barcelona durant l'estiu!